گروه بازرگانی فتحی

تاریخ انتشار :

مراحل واردات کالا به زبان ساده

واردات را به دو بخش تبدیل میکنیم بخش اول  بازرگانی و نامه نگاری با تامین کننده  و بخش دوم ترخیص کالا یا همون دریافت محموله وارداتی بعد از انجام پروسه گمرکی ! در این مقاله قصد داریم واردات را  خیلی ساده توضیح بدیم این مخصوص مبتدیانی است که علاقه مند به واردات و ترخیص کالا هستن !

اولین مرحله برای واردات کالا  : 

قبل از هر اقدامی اول بایستی مطمعن شوید که ایا این محصولی که قصد واردات ان را دارید ایا جزو کالاهای مجاز وارداتی است یا خیر؟ مثل اینکه شما یک ماه دوندگی کردی و کلی اطلاعات دراوردی بعد یک کاه زحمت متوجه میشید این کالا ممنوعیت واردات دراد .

شناخت کامل محصول و در اوردن شماره تعرفه یا به اصطلاح HS COD که   کد بین المللی برای کالاهاست . یکی از مهمترین اقدامات قبل از ثبت سفارش کالا ، دریافت کد تعرفه گمرکی کالاها است.

شما قبل از هر چیزی مطلع باشید که این کالاها به چه مجوزهایی برای واردات و ترخیص نیاز دارند، میزان حق ورودی این کالاها چقدر است، آیا جزو کالاهای غیر مجاز هستند یا خیر و …. به طور کلی تجارت های خارجی روی دریافت کد تعرفه گمرکی واردات کالا تمرکز زیادی دارند.

جهت توضیحات کامل درمورد hs cod یا تعرفع گمرکی کلیک  کنید 

بعد ار اینکه فهمیدیم کالای ما مجاز وارداتی است بهترین کار اینه یک تامین کننده خوب پیدا کنیم بریم سراغ مرحله بعدی !

ارتباط با تامین کننده جهت واردات کالا ( قدم دوم )  :

اولین سوالی که پیش میاد این خواهد بود که من از کجا تامین کننده خوب در بیارم  و با ان ارتباط برقرار کنم ؟  با توجه به محصولی که میخواهید وارد کنید و اینکه کدام کشور هدف وارداتیه باید به این نکته دقت کنید معضل بعدی شرایط تحریمی پیچیده هستش که از هر کشور نمیتوانید واردات کنید! ایا راهی برای واردات وجود دارد که دور بزنیم ؟ صدرصد بعله در ادامه مقاله خواهیم پرداخت

 

ما دو راه براب برقراری ارتباط با تامین کنندگان کالا داریم :

  • شرکت در نمایشگاه های بین الملیی
  •  در بستر اینترنت

 

شرکت در نمایشگاه بین الملیی  ( روش اول ):

این مورد برای مبتدیان و بازرگانهایی که تازه کارن شامل هزینه های بالا بوده و منطقی نیست ! اما اگر از لحاظ مالی مشکلی نباشه قطعا یکی مطمعن ترین و بهترین گزینه های ارتباطی خواهد بود . به این دلیل که محصول مورد نظر شما  قابل لمس و از نظر کیفی میتوانید بررسی کنید و ارتباط مستقیم و حضوری راحتری برقرار بکنید.

نکته مهم اگر کالای وارداتی شما چینی باشد 

اگر کشور وارد کننده شما کشور چین بزرگترین تامین کننده و تولید کننده دنیاست بهتون بگم تصمیم درستی گرفتید اماده برقراری ارتباط با تامین کننده باشید ! برای اطلاعت بیشتر در مورد واردات از کشور چین حتما به مقاله ما مراجعه کنید و ببینید چرا کشور چین بهترین و اولویت ترین هدف وارداتی ماست ! (مقاله واردات از کشور چین)

 برای کشور چین : اولین و مهم ترین راه برقراری ارتباط با تامین کنندگان کشور چین سایت علی بابا هستس www.alibaba.com یکی از بزرگترین سایت تجارت b2b هستش که با کل دنیا در حال رقابت و ارایه محصوله میتوانید به مراجعه به سایت ام شروع به برقراری ارتباط بکنید.

(اموزش کامل و تخصصی علی بابا کلیک کنید)

 برقراری ارتباط با تامین کننده  از طریق بستز انلاین و شبکه های مجازی(روش دوم ) :

ارزان ترین و بهینه ترین روش برقرار ارتباط با تامین کننده در بستر انلاین  است . هر تولید کننده ای یا هر تامین کننده ای در دنیا باید راه ارتباطی برقرار کند در نتجیه اول قدم هر تجاری وی سایت های تجاری است و با کمی بررسی و جستجو در اینترنت قادر خواهید بود شخص مورد نظر خود را پیدا کنید .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ترخیص های ما :